Online marketing 2022

Het is bewezen dat digitale strategieën bedrijven helpen hun marketingprestaties te verbeteren. Dat merkt online marketingbureau Pingwin dagelijks in de eigen praktijk. Als u ze toepast, begint u specifieke internetmarketingstrategieën te ontwikkelen waarmee u meer klanten kunt aantrekken en nieuwe klanten kunt behouden.

Investeer in webdesign

Dit is misschien een open deur, maar het wordt nog vaak vergeten of te weinig gedaan.

We zien webdesign meestal niet als een marketingstrategie, maar het kan wel van invloed zijn op de tijd en aandacht die gebruikers aan uw website besteden. Uw website is het middelpunt van al uw digitale marketinginspanningen, dus het maakt niet uit hoeveel tijd u investeert in het ontwikkelen van uw online strategie, of uw website nu goed werkt of niet. Je verliest nog steeds klanten. Als u zelf niet over de vaardigheden beschikt, is het de moeite waard iemand in te huren om een ​​moderne, aantrekkelijke en mobielvriendelijke website te maken.

Zorg voor een goede vindbaarheid

Deze strategie sluit direct aan bij punt 1. Zoekmachinemarketing en -optimalisatie helpen bedrijven hoger in de zoekresultaten te scoren. Met een sterke SEO-strategie wordt uw website geassocieerd met de zoekwoorden die worden gebruikt om uw producten en diensten te vinden.

Gebruik e-mailmarketing

E-mailmarketing is nog steeds het beste conversiekanaal in je online marketing. Maar alleen een e-mail sturen is niet genoeg. U kunt verschillende e-maillijsten overwegen om aan de specifieke behoeften van elke persoon te voldoen en gepersonaliseerde campagnes presenteren. Let goed op het koopgedrag van uw klanten en gebruik deze informatie om uw strategie te ontwikkelen.

Start het partnerprogramma

Met een affiliate-marketingprogramma kunt u anderen ertoe brengen om leads en klanten voor uw bedrijf te genereren. In ruil daarvoor krijgt de persoon die de lead doorverwijst een commissie. Affiliate- of partnerprogramma’s zijn niet voor elk bedrijf zinvol. Als u er echter gebruik van maakt, kunt u uw marketinginspanningen snel verbeteren zonder dat u zelf veel hoeft te doen.

Huur een expert in

Als u geen internetmarketingexpert bent, vraag het dan aan een expert. Er zijn honderden internetmarketingcoaches en -consultants die u kunnen adviseren over wat u moet veranderen om succesvol te zijn. Voor kleine ondernemers kan een coach of consultant erg handig zijn, waarna je zelf aan de slag kunt met het optimaliseren van je website.

begin met bloggen

Bloggen is om verschillende redenen interessant. Ten eerste ziet Google dat je actief bent en veel post over een onderwerp. Ook kun je bloggen met advies en informatie die jouw doelgroep kan helpen. Zo kom je niet alleen in contact met je doelgroep, maar word je ook steeds meer gezien als een autoriteit op jouw vakgebied. Op de beroemde online marketingsite van Hubspot lees je meer over het schrijven van een succesvolle blog.

Zorg dat anderen over je schrijven

Werk samen met PR-professionals om uw bedrijf te laten verschijnen in (online) artikelen en nieuws over onderwerpen die verband houden met wat u doet. Het zal u niet alleen helpen een vertrouwde expert te worden, maar het zal uw bedrijf ook introduceren bij een breder publiek. U kunt zich ook aanmelden voor gratis services die u in contact brengen met schrijvers die op zoek zijn naar bronnen, zoals Help a Reporter Out. Al deze activiteiten zorgen niet alleen voor meer exposure, maar helpen ook om je online vindbaarheid te vergroten.

Schrijf een online persbericht

Wanneer u een online nieuwsbrief gebruikt, kunt u uw bericht in een formele setting publiceren. Hierdoor kunnen kranten, blogs of andere mediabronnen deze informatie bekijken en berichten over uw bedrijf schrijven zonder contact op te nemen en het verhaal te claimen.